SORU - CEVAP



MADEN MÜŞAVİRLİK ( YETKİLİ TÜZEL KİŞİ )


Toprak Koruma Projelesi

  • Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu 3/7/2005, 5403 Kanun Numarası ile kabul edilmiştir. Yayımlandığı R.Gazete: 19/7/2005 , Sayı:25880 ) Yürürlükteki Toprak Koruma Kanunu ile tarım arazilerinin tarım dışı kullanımı için Toprak Koruma Projesi hazırlanması ve Tarım Dışı Kullanım İzni alınması zorunlu hale getirilmiştir.
  • Şirketimiz bünyesinde ilgili mevzuat ve yönetmeliklere uygun olarak Toprak Koruma Projeleri hazırlanmaktadır.
  • Temmuz 2005 yılında yürürlüğe giren 5403 sayılı Toprak koruma ve arazi kullanımı kanunu çerçevesinde hazırlanacak toprak koruma projeleri ile tarım dışı kullanım izinlerine esas oluşturacak işler faaliyetimizin temelini oluşturmaktadır.

Ruhsat grupları ve alanları nelerdir?

 I (b) Grubu  madenler 50 hektarı, II. (a) ve II. (b) Grubu madenler 100, III. Grup madenler 500, IV. Grup madenler 2.000, VI. Grup madenler 5.000 hektarı, V. Grup madenler 1.000 hektarı, tamamı denizlere yapılan III., IV. ve VI.  Grup ruhsat 50.000 hektardır.

I b , II a, II b, III,IV.,V. ve VI. grup ruhsat müracaatı nereye yapılır?

Bu gruplar için ruhsat müracaatı Genel Müdürlüğe yapılır.I (b) ve II (a) Grubu madenlere işletme ruhsatı, II (b), III., IV. ve VI. Grup madenlere arama ruhsatı, V. Grup madenlere arama sertifikası almak için Genel Müdürlüğe müracaat yapılır. Müracaatın işletme talep harcı ile yapılması zorunlu olup, müracaatlarda öncelik hakkı esastır.


Rezerv Hesaplama ve Modelleme

* Jeoloji veri yönetim sistemleri

* Cevher bloğu modellemesi

* Kaynak ve rezerv tahminleri

* Cevher Özellikleri ve Optimizasyonu

* Örnekleme ve Tenör Kontrolü

* Sistem Kurma, Teknik olarak gözden geçirme ve Tenör

* Kontrol Sistemlerinin Denetlenmesi

* Kaynak/Rezerv Sınıflandırma Sistemleri hakkında Uzman Önerileri

* Risk Analizleri, Ürün Çeşitliliği ve Tenör Kontrolü İçin Şartlı Simülasyon

* Teknik gözden geçirmeler ve Denetlemeler

* Kaynak ve rezervlerin teknik değerlendirilmesi (Due Diligence)

Bolu Maden Danışmanlık YTK Hizmeti Veren Firmalar

ÇEVMED; Maden İzinlerinin Alınması konusunda hizmet vermesi amacıyla “ÇEVMED MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK A.Ş.” firmasını hayata geçirmiş olup bu firmamız Maden İzinleri Alınması konusunda kaliteli hizmet anlayışıyla T.C. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından Yetkili Tüzel Kişilik olarak yetkilendirilmiştir.

ÇEV-MED; Maden projesi için uygun tesis yerinin belirlenmesi aşamasından başlayarak, tesisin kurulması, faaliyete hazır hale gelmesi ve işletmeye alınmasına süreçlerinde ilgili mevzuatlar çerçevesinde gereken tüm izin ve belgelerin alınması sürecinde işletme sahiplerine bilgi ve tecrübelerimizle çözüm ortaklığı sunmaktayız.

ÇEV-MED ÇEVRE Çevre Mevzuatı kapsamında yer alan "Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği", T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından çıkarılmıştır. Bu yönetmelik doğrultusunda ÇED Raporu ve Proje Tanıtım Dosyası hazırlanması usul ve esasları, yine Bakanlıkça çıkarılmış olan "Yeterlik Belgesi Tebliği" ile tanımlanmıştır. ÇEV-MED ÇED HİZMETLERİ DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ Bakanlık tarafından söz konusu Tebliğ uyarınca, 229 Numaralı "ÇED YETERLİK BELGESİ" ile ÇED Raporu ve Proje Tanıtım Dosyası hazırlamaya yetkili kılınmıştır.

ÇEV-MED ÇEVRE ayrıca "Çevre Denetimi Yönetmeliği", "Çevre Görevlisi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik" ve "Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik" T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından çıkarılmış ve yürürlüğe girmiştir. Firmamız bu yönetmelikler doğrultusunda hizmet vermek üzere Bakanlık tarafından 318 Numaralı "ÇEVRE DANIŞMANLIK YETERLİLİK BELGESİ" ile yetkili kılınmıştır.

Balık Üretim Tesisi Orman İzni

Balık üretimi yapmak için inşa edilecek olan tesisler için belli şartlar, müracatlar ve gerekli evraklar bulunmaktadır. Bu faaliyet için devlet ormanları içinde veya bu ormana 4 kilometreye kadar olan sınırlarda tesis kurmak isteyen kişi veya kurumların ilgili birimlerden Balık Üretim Tesisi Orman İzni alması şarttır. Üretim tesisi kurulacak olan yerin il, ilçe, köy ve mevkisi net olarak belirtilmelidir. İlgili dilekçeye koordinat bilgileri doğru bir şekilde eklenmelidir. Hazırlanan bu dilekçe bölge müdürlüğüne iletilmelidir. Bölge müdürlüğünde görevli olan inceleme heyeti arazi üzerinde gerekli olan tüm çalışmaları titiz bir şekilde yapmalıdır. Orman içindeki arazilere bedelli, dışında kalan içinde bedelsiz ön izin raporu hazırlanmaktadır.

Uygun görülenler için verilen ön izin süresi toplam 24 aydır. Ancak, bu süre bölge müdürlüğü tarafından 12 ay daha uzatılabilir. Bu duruma doğal afet ve benzer olaylardan dolayı başvurulabilir. İlgili kişilerin almak istediği Balık Üretim Tesisi Orman İzni ve bu izni aldıkları ön izin süresinde yapmaları gereken pek çok çalışma bulunmaktadır. İlk olarak tesise ait avan projesi hazırlanmalıdır. Metraj cetvelleri belirlenmelidir. Keşif özetleri yapılmalı ve fizibilite raporu hazırlanmalıdır. Hesap cetvelleri, ağaç röleve planı su tahsis bölgesini belirlemelidir. Tüm bu hazırlıklar bir dilekçe haline getirilmeli ve kesin izin için bölge müdürlüğüne başvuruda bulunulmalıdır. Bu işlemlerin eksik yapılması, zamanında yapılamaması veya bölge müdürlüğünün belli şartlar gereği alacağı karara göre ön izin iptal edilebilmektedir. Bu nedenle tesis sahiplerinin ve yetkililerinin titiz bir çalışma yapmaları büyük önem arz etmektedir. Gerekli olan belgelerin istenen süre içinde hazırlanması durumunda bölge müdürlüğünde görevli ilgili heyet incelemelerini yapar. Sunulan tüm evraklar detaylı bir şekilde incelenir ve karar aşamasına gelinir. Evrakların uygun olması, herhangi bir eksikliğin bulunmaması durumunda kesin izin ilgili kişi veya firmaya verilir. Yapılacak yatırım faaliyetleri kesin izin tarihini takiben belli bir süre içinde başlatılması şarttır. Yatırım başlangıç tarihi kesin izin sonrasındaki azami 8 aylık süreçte olmalıdır. Yatırımın tamamlanması süreside kesin izin tarihinden itibaren azami 2 yıldır. Bu 2 yıl süre içinde yatırımın tam olarak bitirilmesi gerekmektedir.

Zamanında başlanmayan veya bitirilemeyen yatırımlarda bölge müdürlükleri devreye girebilmektedir. Bu anlamda bölge müdürlükleri tarafından verilen Balık Üretim Tesisi Orman İzni iptal edilebilir. Yapılacak olarak yatırımın verilen izin çerçevesinde olması zorunludur. İzin ve proje dışına çıkılması kesinlikle yasaktır. Bu gibi durumlarda ciddi cezalar söz konusu olabilecektir. Alınan ön izinler başka kişi veya kurumlara kesinlikle devredilemez. Bölge müdürlüğü tarafından verilen izin doğrultusunda ağaçlandırma ve köylü halkı kalkındırma bedelleri ödenir. Tüm bu detaylar kapsamında planlı ve programlı bir süreç olduğunu net bir şekilde ifade edebiliriz. Süreç içinde tüm detaylar çok dikkatli bir şekilde yapılmalıdır.


kaynak: https://ormanizinleri.com/balik-uretim-tesisi-orman-izni/

TEMDİT PROJELERİ HAZIRLANMASI

Maden işletme ruhsatlarının ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde süresi sonunda  temdit işlemleri için gerekli proje ve haritaların hazırlanması hizmetidir. Süresi sonuna kadar temdit projesi ile talepde bulunulmaz ise ruhsatınız iptal edilir.

5177 Sayılı Kanun İle Değişik 3213 Maden Kanunu; 
Madde 24 
Sürenin bitiminden önce yeni bir projeyle uzatma talebinde bulunulması halinde ruhsat süresi uzatılabilir. Toplam ruhsat süresi altmış yılı geçemez. Altmış yıldan sonraki sürenin uzatılmasına Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Temdit İşletme Projesi

İşletme Ruhsat süresi sonunda ruhsat alanında hala ekonomik ve işletilebilir maden ruhsatı bulunması durumunda Temdit işletme projesi ve ekleri haritalar hazırlanarak Temdit İşletme Ruhsatı talebinde bulunulmasıdır.

Madde 24 - (Değişik madde: 26/05/2004 - 5177 S.K./12.mad) Sürenin bitiminden önce yeni bir projeyle uzatma talebinde bulunulması halinde ruhsat süresi uzatılabilir. Toplam ruhsat süresi altmış yılı geçemez. Altmış yıldan sonraki sürenin uzatılmasına Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Ruhsat temdidi nedir

3194 Sayılı İmar Kanunu'na göre yapı ruhsatı alınan binanın inşaatına en geç iki yıl içinde başlanması gerekiyor. Ayrıca inşaatına başlanan yapının da beş yıl içinde bitirilmesi şartı bulunuyor. 

Ancak, bir binanın yapı ruhsatı alındığı halde iki yıl geçmesine rağmen inşaatına başlanmaması halinde burada inşaat sahibinin belediyeye müracaat ederek yeniden yapı ruhsatı alması bir diğer ifade ile ruhsatı yenilemesi gerekiyor.

Ruhsat temdidi işlemi, Yapı ruhsatı alıp 2 yıl içinde başlanmayan ve 5 yıl içinde bitirilmeyen inşaatların yeni yönetmelik şartlarına göre incelenip ruhsatının yenilenme işlemi olarak ifade ediliyor.

Ruhsat temdidi nasıl yapılır

Temdit ruhsatı için bazı belgelerin temin edilmesi ve bir dilekçe ile bağlı olunan belediyeye başvuruda bulunulması gerekiyor.


 - Üniversiteler, meslek odaları ve bu konuda yetki belgesine haiz kuruluşlardan binanın statik yönden incelendiğine dair belge.

  

-   İnşaat hiç başlamamışsa veya inşaat halinde ise temel ruhsatında istenilen belgeler 

  

-   Bina bitmiş ise tapu veya tapu yazısı ve gerekli harçlara ait harç makbuzu.


Ruhsat temdidi dilekçesi;


................ BELEDİYE BAŞKANLIĞI


İmar ve Şehircilik Müdürlüğü'ne

                                                      ............(Şehir)




İlimiz merkez .............. Mahallesi ............... Ada ................ no lu parselime YAPI RUHSATI YENİLEMESİ yaptırmak istiyorum.



Bilgilerinize arz ederim.



....../....../2013

T.C. NO :

ADI SOYADI: 


ADRES   : .......................


Kayıt No : ......................


İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’ ne


.... /.... / 2014


Maden Danışmanlık Hizmetler

√ Jeolojik Etüt Çalışmalarının Yapılması 
√ Hidrojeolojik Etüt Raporlarının Hazırlanması 
√ Jeofizik, Jeolojik Etüt Raporlarının Hazırlanması 
√ MİGEM Arama, İşletme Projelerinin Hazırlanması 
√ Ön İnceleme, Arama Faaliyet Raporlarının Hazırlanması 
√ Genel ve Detay Arama Faaliyet Raporlarının Hazırlanması 
√ Devir, Birleştirme, Terk Raporlarının Hazırlanması 
√ Açık – Kapalı Ocak Tasarımı 
√ Ocak Rezerv Tespit Çalışmaları 
√ Jeotermal Arama Değerlendirme Raporlarının Hazırlanması 
√ Jeoteknik Raporların Hazırlanmas


SEVK FİŞİ ALINMASI

KANUN VE YÖNETMELİĞİN İLGİLİ MADDESİ GEREĞİ SEVK FİŞİ ALINMASI HİZMETİDİR.
Madde 12.- Üretilen madenin sevk fişi ile sevkiyatı zorunludur.
Konveyör ve boru hattı ile sevkiyat, ocak ve tesis mesafesi, nakil güzergahının durumu, cevherin tüvanan, konsantre, yarı mamul ve mamul olarak taşınması göz önüne alınarak sevk fişi kullanımı ile altın, gümüş, platin gibi kıymetli metallerin entegre tesislerinde ve zenginleştirme tesisleri ile bu tesislerden elde edilen ürünlerin sevk fişi kullanımı ve denetimi ile ilgili hususlar yönetmelikle belirlenir.
Ruhsat sahibi tarafından sevk fişi olmaksızın maden sevk edildiğinin mülkî idare amirliklerince tespit edilmesi halinde, söz konusu madenin ocak başı satış bedelinin üç katı tutarında idarî para cezası verilir.
Denetim ve inceleme sonucunda, yaptığı üretim ve sevkiyatı bildirmediği tespit edilen ruhsat sahiplerine, ödenmesi gereken Devlet hakkına ilaveten bildirilmeyen miktar için hesaplanacak Devlet hakkının on katı tutarında idarî para cezası verilir.
Ruhsat veya işletme izni olmadan üretim faaliyetinde bulunulduğunun tespiti halinde, üretilen madene mülkî idare amirliklerince el konulur. Bu kişilere, bu fıkra kapsamında üretilmiş olup el konulan ve el konulma imkânı ortadan kalkmış olan tüm madenin, ocak başı satış bedelinin beş katı tutarında idarî para cezası uygulanır. Bu şekilde maden çıkartılması ve/veya sevk edilmesi Devlet malına karşı işlenmiş fiil sayılır. Bu fiili işleyenler adlî takibat yapılmak üzere ilgili makamlara bildirilir. El konulan madenler, mülkî idare amirliklerince satılarak bedeli özel idareye aktarılır.
Ticarî amaç taşımayan ve köylülerin kendi zorunlu ihtiyaçlarını karşılamak üzere köy muhtarının yazılı izni ile üretilip sevk edilen yapı hammaddeleri için bu madde hükmü uygulanmaz. Harç ve Devlet hakkı alınmaz.

TEMDİT İŞLETME PROJESİ

ANADOLU’DA MADENCİLİĞİN TARİHÇESİ

Anadolu’da madencilik binlerce yıl önce başlamış, M.Ö. 7000 yıllarında saf bakır, M.Ö.(3000-1200) yılları arasında tunç yaygın olarak kullanılmıştır. Daha sonra Hititler (M.Ö. 1750-2000), Urartular.

(M.Ö. 850-585), Frigyalılar (M.Ö. 750-650)ve Lidyalılar (M.Ö. 650-550), dönemlerinde Anadolu’da çeşitli maden yataklarını işletmiş, izabe tesislerini kurmuş, metal para basıp kullanmışlardır.

Roma, Bizans ve Selçuklu dönemlerinde giderek gelişen madencilik, Osmanlı Imparatorluğu’nun ilk dönemlerinde devlet katkısı görmüş, 1815 yılında Bandırma yakınlarında bor, 1829 yılında Zonguldak’ta taşkömürü, 1848 yılında Bursa-Harmancık’ta krom bulunmuştur.

Devletin maden sahiplerinden %25 gibi bir hisse almasını öngören 1861 tarihli ilk Maden Nizamnamesi, etkili denetim olmadığı için başarı sağlayamamıştır. Daha sonraları 1869, 1886 ve 1906 yıllarında üç ayrı maden yasası çıkarılmıştır. 1906 yasası ile işletme izni süresi, 99 yıl olarak belirlenmiş ve devlet payı madenin cinsine göre (%1-20) arasında değişmiştir.
Osmanlılar döneminde yabancı egemenliğinin altında olan madencilik sektöründe, Cumhuriyet’in ilanından sonra yeni düzenlemeler yapılmıştır. Bu dönemde, öncelikle büyük eksikliği olan madencilik öğrenimi yapmış, teknik elemanların yetiştirilmesi ve yeni ekonomik model saptanmasına çalışılmıştır. Cumhuriyet rejimi ayrıcalıklı yabancı sermayeye karşı çıkmış, ancak anonim ortaklıklar kurularak yabancı sermayenin madencilik sektöründe yoğun girişimlerde bulunmasını da sağlamıştır. İzmir İktisat Kongresinde (1923), bu doğrultuda alınan kararlar ışığında özel kesimin finansmanını karşılamak üzere İş Bankası ve Türkiye Sanayi ve Maadin Bankası kurulmuştur. Ancak, ülkenin savaştan yeni çıkmış olması, özel kesimin sermaye birikiminin yeterli olmayışı ve 1929 dünya ekonomik krizi nedeniyle özel girişime dayalı politikada başarılı olunamamış, sektörde kamunun etkinliği arttırılmaya başlanmıştır.

Devletin madencilik sektöründe öncülük yapması amacıyla, madenlerimizin daha rasyonel bir şekilde aranması, bulunanların rezerv ve kalitelerinin tespiti, ekonomiye kazandırılması için 1935 yılında MTA Enstitüsü, bulunan madenlerin işletilmesini sağlamak amacıyla aynı yıl Eti bank, 1940 yılında da Ereğli Kömür İşletmesi Müessesesi (EKİ) kurulmuştur.

1940 yılında Raman’da MTA tarafından bulunan petrolün arıtılması amacıyla 1942 yılında aynı yörede yine MTA tarafından 10 ton/gün kapasiteli bir rafineri kurulmuş, 1954 yılında MTA’dan alınan eleman, ekipman ve dökümanlarla Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı (TPAO) kurularak, devlet adına petrol arama, üretim, arıtma görevlerine başlamıştır.
1954 yılında, o güne kadar yalnız kamu kuruluşlarınca işletilen bazı madenleri özel girişimin arama ve işletmesine açan ve özel-kamu girişimine eşit davranılmasını ilke edinen 6309 sayılı maden kanunu yürürlüğe konmuştur.
1957 yılında, Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu oluşturulmuş ve o zamana kadar Etibank tarafından yürütülen taşkömürü ve linyit üretim görevi bu kuruluşumuza devredilmiştir.

Planlı kalkınmayı öngören 1961 Anayasası’nın 130. maddesi ile doğal kaynaklarımız, anayasa güvencesine alınmıştır.

1963 yılında, enerji ve madencilik ile ilgili politikaları oluşturmak, uygulamaları denetlemek ve yönlendirmek amacıyla Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı kurulmuştur.

Planlı dönemde, maden kaynaklarımızdan en fazla yararı sağlamak, yurt içi talebi karşılamak ve dış satım artışı sağlamak,ana hedefler olarak belirlenmiştir.
1978 yılında çıkarılan 2172 sayılı kanunla, çok sayıda kömür ve demir işletmesi devletleştirilmiş, ancak üretimdeki düşüşler nedeniyle devletleştirilen sahaların bir çoğu 1983 yılında çıkarılan 2804 sayılı kanunla sahiplerine iade edilmiştir.

Yine 1983 yılında Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) kurulmuş ve taşkömürü üretimi TKİ’den alınarak bu kuruluşa devredilmiştir.
1985 yılında yayınlanan ve madenlerimizin daha rasyonel bir biçimde aranmasını ve işletilmesini amaçlayan 3213 sayılı maden kanunu, günümüzde de yürürlüktedir.

NEDEN MADEN ÇIKARIYORUZ

ÇÜNKÜ İNSANLARIN;

 MADENLERDEN, METALLERDEN VE TOPRAKTAN GELEN ENERJİDEN YAPILMIŞ    ÜRÜNLERE İHTİYACI VAR. HERŞEY  BİRŞEYDEN YAPILIRVE O BİR ŞEY DE DOĞAL KAYNAKLARIMIZDAN ELDE EDİLİR.

İNSANLAR BİR ŞEY İSTEDİKLERİNDE, O ÜRÜNÜ ÜRETMEK İÇİN GEREKLİ OLAN MALZEMELERİN KAYNAĞININ NE OLDUĞUNU NADİREN DÜŞÜNÜRLER  İSTEDİĞİNİZ YADA SATIN ALDIĞINIZ ELLE TUTUNABİLEN MALZEMELERİN ÇOĞU MİNERAL, METAL VEPETROKİMYASALLARDAN YAPILIR.

HER YIL HER GÜN KULLANDIĞIMIZ ŞEYLERİ ÜRETMEK İÇİN, HER BİRİMİZ İÇİN 1,7 MİLYON KG YENİ MİNERALE İHTİYAÇ VARDIR.

-YOLLARI, BİNALARI, KÖPRÜLERİ, ÇEVRE DÜZENLEMELERİNİ VE DAHA BİR ÇOK KİMYASAL VE İNŞAAT FAALİYETİ İÇİN 3.787 KG TAŞ

-BETON, ASFALT, YOL, BLOK VE TUĞLA YAPMAK İÇİN 2.695 KG TAŞ VE ÇAKILTAŞI

-YOLLARI, KALDIRIMLARI, KÖPRÜLERİ BİNALARI, OKULLARI VE EVLERİ YAPMAK İÇİN 240 KG ÇİMENTO

-ÇELİK BİNALAR, ARABA, KAMYON, UÇAK, TREN VE KONTEYNIR İÇİN 84,8 KG DEMİR

-ÇEŞİTLİ KİMYASALLARDA, OTOYOL BUZLARININ GİDERİLMESİNDE, GIDA VE TARIMDA 185,6 KG TUZ

-GIDA GÜBRELERİ YAPIMINDA 88,5 KG FOSFAT

-TUĞLA, ÇİMENTO, KAĞIT VE KEDİ KUMU YAPIMINDA 72,3 KG KİL

-BİNALARIN YAPIMI İÇİN 23,6 KG ALÜMİNYUM

-BİNALARDA, ELEKTRİK VE ELEKTRONİK PARÇALARDA, SIHHİ TESİSAT VE ALAŞIMDA 5,4 KG BAKIR

-METALLERİ PASA DAYANIKLI HALE GETİRME, BOYA, KAUÇUK, CİLT KREMİ SAĞLIK ÜRÜNLERİ VE BESLENMEDE 3,1 KG ÇİNKO

-CAM, DETERJAN, İLAÇ, GIDA KATKI MALZEMESİ, FOTOĞRAFÇILIK VE SU ARITMADA 19,9 KG SODA KÜLÜ

-İNŞAAT ÇELİKLERİNİ VE MAKİNELERİ YAPMAK İÇİN 1,3 KG MANGANEZ

-CAM, KİMYASAL, SABUN, KAĞIT, BİLGİSAYAR VE CEP TELEFONU İÇİN 182,9 KG DİĞER AMETALLER

-ELEKTRONİK, TV, VİDEO GEREÇLERİ, EĞLENCE GEREÇLERİ VB ŞEYLER İÇİN 8,6 KG DİĞER METALLER

3213 Sayılı Maden Kanununda “Yer kabuğunda ve su kaynaklarında tabii olarak bulunan, ekonomik ve ticarî değeri olan petrol, doğal gaz, jeotermal ve su kaynakları dışında kalan her türlü Madde bu Kanuna göre madendir”

Madenler aşağıda sıralanan gruplara göre ruhsatlandırılır:

Madenler aşağıda sıralanan gruplara göre ruhsatlandırılır:
I. Grup madenler
a)  İnşaat ile yol yapımında kullanılan ve tabiatta doğal olarak bulunan kum ve çakıl, %80’in altında SiO2  içeren kum, ariyet malzemesi ve SiO2  oranına bakılmaksızın denizlerdeki ve akarsu yataklarındaki kum ve çakıllar,
b) Tuğla-kiremit kili, çimento kili, baraj, gölet ve benzeri yapılarda kullanılan killer, Marn, Puzolanik kayaç (Tras), çimento ve seramik sanayilerinde kullanılan ve diğer gruplarda yer almayan kayaçlar ile;

1) %25’den az Al2O3  içeren killer,

2) %50’den az montmorillonit minerali içeren killer

3) %50’den az illit minerali içeren killer,

4) %50’den az zeolit minerali içeren kayaçlar,

5) Na2 O ve K2O toplamı %5’den az olan ve II. Grupta yer almayan kayaçlar,

6) Kil grubunda ağırlıkça birinci sırada Kaolinit minerali bulunmayan ve Kaolinit minerali oranı %20’den az olan, %2’den fazla      Fe2O3  ve K2O, %1’den fazla Na2O içeren ve %44’den az SiO2  içeren killer,

II. Grup madenler
a) Kalsit, Dolomit, Kalker, Granit, Andezit, Bazalt gibi kayaçlardan Agrega,  mıcır veya öğütülerek kullanılacak kayaçlar.

b) Mermer, Traverten, Granit, Andezit, Bazalt gibi blok olarak üretilen taşlar ile dekoratif amaçla kullanılan doğal taşlar.
III. Grup madenler

Deniz, göl, kaynak suyundan elde edilecek eriyik halde bulunan tuzlar, karbondioksit (CO2) gazı (jeotermal, doğal gaz ve petrollü alanlar hariç).(Ek ibare: 10/06/2010-5995 S.K./1.mad.) Hidrojen Sülfür (7/3/1954 tarihli ve 6326 sayılı Petrol Kanunu hükümleri mahfuz kalmak kaydıyla)

IV. Grup madenler
a) Endüstriyel hammaddeler

Kaolen, Dikit, Nakrit, Halloysit, Endellit, Anaksit, Bentonit, Montmorillonit, Baydilit, Nontronit, Saponit, Hektorit, İllit, Vermikülit, Allofan, İmalogit, Klorit, Sepiyolit, Paligorskit (Atapuljit), Loglinit ve bunların karışımı killer, Refrakter killer, Jips, Anhidrit, Alünit (Şap), Halit, Sodyum, Potasyum, Lityum, Kalsiyum, Magnezyum, Klor, Nitrat, İyot, Flor, Brom ve diğer tuzlar, Bor tuzları (Kolemanit, Uleksit, Borasit, Tinkal, Pandermit veya bünyesinde en az %10 B2O3 içeren diğer Bor mineralleri), Stronsiyum tuzları (Selestin, Stronsiyanit), Barit, Vollastonit, Talk, Steattit, Pirofillit, Diatomit, Olivin, Dunit, Sillimanit, Andaluzit, Dumortiorit, Disten (Kyanit), Fosfat, Apatit, Asbest (Amyant), Manyezit, Huntit, Tabiî Soda mineralleri (Trona, Nakolit, Davsonit), Zeolit, Pomza, Pekştayn, Perlit, Obsidyen, Grafit, Kükürt, Flüorit, Kriyolit, Zımpara Taşı, Korundum, Diyasporit, Kuvars, Kuvarsit ve bileşiminde en az %80 SiO2 ihtiva eden Kuvars kumu, Feldispat (Feldispat ve Feldispatoid grubu mineraller), Mika (Biyotit, Muskovit, Serisit, Lepidolit, Flogopit), Nefelinli Siyenit, Kalsedon (Sileks, Çört).
b) Enerji hammaddeleri

Turba, Linyit, Taşkömürü, (Ek ibare: 10/06/2010-5995 S.K./1.mad.) kömüre bağlı metan gazı, Antrasit, Asfaltit, Bitümlü Şist, Bitümlü Şeyl, (*) (Ek ibare: 10/06/2010-5995 S.K./1.mad.) Kokolit ve Sapropel (Petrol Kanunu hükümleri mahfuz kalmak kaydıyla)
c) Metalik madenler

Altın, Gümüş, Platin, Bakır, Kurşun, Çinko, Demir, Pirit, Manganez, Krom, Civa, Antimuan, Kalay, Vanadyum, Arsenik, Molibden, Tungsten (Volframit, Şelit), Kobalt, Nikel, Kadmiyum, Bizmut, Titan (İlmenit, Rutil), Alüminyum (Boksit, Gipsit, Böhmit), Nadir toprak elementleri (Seryum Grubu, Yitriyum Grubu) ve Nadir toprak mineralleri (Bastnazit, Monazit, Ksenotim, Serit, Oyksenit, Samarskit, Fergusonit), Sezyum, Rubidyum, Berilyum, İndiyum, Galyum, Talyum, Zirkonyum, Hafniyum, Germanyum, Niobyum, Tantalyum, Selenyum, Telluryum, Renyum.
V. Grup madenler

Kıymetli ve yarı kıymetli minaraller

Elmas, Safir, Yakut, Beril, Zümrüt, Morganit, Akuvamarin, Heliodor, Aleksandirit, Agat, Oniks, Sardoniks, Jasp, Karnolin, Heliotrop, Kantaşı, Krizopras, Opal (İrize Opal, Kırmızı Opal, Siyah Opal, Ağaç Opal), Kuvars kristalleri (Ametist, Sitrin, Neceftaşı (Dağ kristali), Dumanlı Kuvars, Kedigözü, Avanturin, Venüstaşı, Gül Kuvars), Turmalin (Rubellit, Vardelit, İndigolit), Topaz, Aytaşı, Turkuaz (Firuze), Spodümen, Kehribar, Lazurit (Lapislazuli), Oltutaşı, Diopsit, Amozonit, Lületaşı, Labrodorit, Epidot (Zeosit, Tanzonit), Spinel, Jadeit, Yeşim veya Jad, Rodonit, Rodokrozit, Granat Minarelleri (Spesartin, Grosüllar Hessanit, Dermontoit, Uvarovit, Pirop, Almandin), Diaspor Kristalleri, Kemere

VI. Grup madenler
Uranyum, Toryum, Radyum gibi elementleri içeren radyoaktif mineraller ve diğer radyoaktif maddeler.

Ruhsat Müracatları,

I (a) Grubu madenlerde il özel idareleri, Genel Müdürlüğün uygun görüşünü alır. Genel Müdürlük, talep edilen alanın niteliği, talep alanında diğer grup ruhsatların bulunup bulunmadığı, ruhsat bulunması halinde yapılan nazari ve/veya mahalli inceleme sonucu dikkate alınarak görüşünü bildirir. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının olumlu görüşünün alınmasını takiben il özel idaresince ihale yolu ile işletme ruhsatı verilir.

I (b) ve II (a) Grubu madenlere işletme ruhsatı, II (b), III., IV. ve VI. Grup madenlere arama ruhsatı, V. Grup madenlere arama sertifikası almak için Genel Müdürlüğe müracaat yapılır.

Kıymetli ve yarı kıymetli minaraller

Elmas, Safir, Yakut, Beril, Zümrüt, Morganit, Akuvamarin, Heliodor, Aleksandirit, Agat, Oniks, Sardoniks, Jasp, Karnolin, Heliotrop, Kantaşı, Krizopras, Opal (İrize Opal, Kırmızı Opal, Siyah Opal, Ağaç Opal), Kuvars kristalleri (Ametist, Sitrin, Neceftaşı (Dağ kristali), Dumanlı Kuvars, Kedigözü, Avanturin, Venüstaşı, Gül Kuvars), Turmalin (Rubellit, Vardelit, İndigolit), Topaz, Aytaşı, Turkuaz (Firuze), Spodümen, Kehribar, Lazurit (Lapislazuli), Oltutaşı, Diopsit, Amozonit, Lületaşı, Labrodorit, Epidot (Zeosit, Tanzonit), Spinel, Jadeit, Yeşim veya Jad, Rodonit, Rodokrozit, Granat Minarelleri (Spesartin, Grosüllar Hessanit, Dermontoit, Uvarovit, Pirop, Almandin), Diaspor Kristalleri, Kemere

Toprak Kirliliğine Neden Olan Faaliyetler

Üretimi sonucu toprak kirliliğine neden olma potansiyeli olan bütün firmalar (Toprak Kirliliğinin Kontrolü ve Noktasal Kaynaklı Kirlenmiş Sahalara Dair Yönetmelik Ek-1 ve Ek-2) ile yönetmelikte öncelik verilen aşağıdaki sektörler toprak kirliliği tespitini yaptırmak mecburiyetinde olup varsa neden oldukları kirlenmeyi temizletmekle yükümlüdürler. Firmalar yönetmelikte Nace Rev.2 kodlarına göre sınıflandırılmışlardır.

1.  Büyük Endüstriyel Kazaların Kontrolü Hakkında Yönetmelik (BEKKY), Ek- 1 Bölüm 1 de belirtilen miktarlara eşit veya daha fazla  tehlikeli kimyasal barındıran veya barındırmış tesisler
3. Havaalanları
4. Limanlar
5. Eski askeri sahalar
6. Petrol ve dolum istasyonları
7. Kuru Temizlemeciler
8. 2006/21/EC Avrupa Parlamentosu ve Konsey Direktifi’nde tanımlanan ekstraktif atık tesisleri de dahil olmak üzere 96/82/EC Konsey Direktifi kapsamında olmayan maden işletmeleri
9. 1999/31/EC Konsey Direktifi’nde tanımlanan atık depolama alanları
10.  Atıksu arıtma tesisleri
11. Tehlikeli maddelerin taşındığı boru hatları

KİRLİ TOPRAK TEMİZLENMESİ

Birinci Aşama Değerlendirme (BAD): Kirlilik şüphesinin gerçekçi mi olduğunun araştırıldığı aşama olup, sahanın ayrıntılı incelendiği aşamadır. Bu aşama neticesinde tesis veya faaliyetin bulunduğu saha için “Takip Gerektirmeyen Saha”, “Takip Gerektiren Saha” veya “Temizlenmesi Gereken Saha” olmak üzere 3 farklı sonuca ulaşılabilmektedir.

İkinci Aşama Değerlendirme (İAD): Birinci Aşama Değerlendirme (BAD) neticesinde saha “Takip Gerektiren Saha” olarak tespit edilmiş ise sahanın temizlenmesinin gerekli olup olmadığının incelendiği aşamadır. Bu aşamada saha ve çevresi ayrıntılı olarak etüt edilmekte, sahanın bulunduğu alana özgü veriler risk değerlendirmesi için hidrojeolojik, iklim, topoğrafya, toprak özellikleri vb. veriler ile detaylı olarak modelleme çalışmaları ile irdelenmektedir.

 Temizleme: Birinci Aşama Değerlendirme (BAD) ve İkinci Aşama Değerlendirme (İAD) çalışmaları neticesinde temizlenmesine karar verilen sahanın temizlendiği aşamadır. Bu aşamada temizlemenin yöntemleri (Saha içerisinde veya saha dışında) ve temizlenecek miktar belirlenmektedir.

Orman İzni Müracaat Belgeleri

ORMAN KANUNUNUN 17/3 ÜNCÜ MADDESİNE GÖRE VERİLECEK 
İZİNLER

6831 sayılı Orman Kanununun 17/3 üncü maddesi gereğince; orman sayılan alanlarda 
"kamu yararı ve zaruret olması" halinde;
Savunma, ulaşım, enerji, haberleşme, su, atık su, petrol, doğalgaz, altyapı, katı atık 
bertaraf ve düzenli depolama tesislerinin; baraj, gölet, sokak hayvanları bakımevi ve 
mezarlıkların; Devlete ait sağlık, eğitim ve spor tesislerinin ve bunlarla ilgili her türlü yer ve 
binaya, ayrıca 19/4/2012 tarihli ve 6292 sayılı Kanunla 6831 sayılı Orman Kanununun Ek 9 
uncu maddesine eklenen üçüncü fıkra gereğince gerçek veya özel hukuk tüzel kişileri ya da 
vakıflar tarafından kurulan yükseköğretim kurumları hariç olmak üzere; yükseköğretim 
kurumlarına eğitim ve araştırma maksatlı tesisler yapılması için bu Kanunun 17 nci maddesinin 
üçüncü fıkrası esaslarına göre orman sayılan alanlardan bedelli izin verilebilir. Ayrıca, izin 
verilen bu alan içinde izin sahibi yükseköğretim kurumuna veya Yüksek Öğrenim Kredi ve 
Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğüne yurt yapılması maksadıyla bedelli izin verilebilmektedir.
Söz konusu Kanun maddesince verilecek izinlere ilişkin iş ve işlemler 15/9/2011 tarihli 
ve 28055 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Orman Kanununun 17 ve 18 inci Maddelerinin 
Uygulama Yönetmeliği” hükümlerine göre yürütülmektedir.
Buna göre orman sayılan alanlardan izin verilmesi istisnai bir hüküm olup verilecek 
izinlerde aranacak başlıca şart “kamu yararı ve zaruret olması” dır.
Kanunda izin verilebileceği sıralanmış olanlardan eğitim, sağlık ve spor tesislerinin 
yalnızca Devletçe yapılması halinde izne konu edilebileceği açıkça belirtilmiştir. 6831 sayılı 
Orman Kanununun Ek 9 uncu maddesi gereğince Kamu Kurum ve Kuruluşu olan Spor Genel 
Müdürlüğünce yapılacak spor tesislerine de izin verilebileceği ayrıca düzenlenmiştir.
Devlet idareleri; genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri olup bu idareler 10/12/2003 
tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun ekli (I) sayılı cetvelinde 
listelenmiştir.
Genel bütçe kapsamı dışında yer alan idareleri ise Kamu Kurum ve Kuruluşu olarak 
tanımlanmaktadır.
Talep sahibi izin talep edilen yerin ilini, ilçesini, köyünü, mevkiini ve yüzölçümünü 
belirten yazılarına,
a) 1/25000 ölçekli harita veya krokisini,
b) Meşcere haritasını,
c) 1/1000 veya uygun ölçekli vaziyet planını,
ç) Orman kadastro haritasını,
d) Koordinat özet çizelgesini,
dört takım ekleyerek ÖN İZİN için,2
Bu belgelere ilave olarak;
a) Bina tesislerine ait avan projesini,
b) 1/1000 veya uygun ölçekli ağaç röleve planını,
c) 1/1000 ölçekli mevzii imar planını,
ç) İlgili kanunlar uyarınca alınması gereken ÇED, sit, su tahsis, lisans ve benzeri belge, 
görüş, karar veya muvafakatı,
d) Talep edilen sahada yapılacak tesislerin, metraj cetveli ile Çevre ve Şehircilik 
Bakanlığı, ilgili Devlet idareleri veya kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenecek cari yıl birim 
fiyatlarına veya proforma faturalarına göre hazırlanmış keşif özetlerini,
ekleyerek doğrudan KESİN İZİN için müracaat ederler.
Orman sayılan alanlarda yapılan izin müracaatları öncelikle Bölge Müdürlüğünce evrak 
üzerinde incelenir, eksik veya yanlış evrak varsa müracaat sahibine bildirilir. Belgeler 
tamamlanıncaya kadar talep değerlendirmeye alınmaz. Evrakın tam olması halinde heyet 
tarafından arazi üzerinde gerekli incelemeler yapılarak, tesislerin Devlet ormanlarında 
yapılmasında kamu yararı ve zaruret olup olmadığı hususunu da içeren ön veya kesin izin raporu düzenlenir.
Ön izin raporu düzenlenenlerden uygun görülenlere Bakanlıkça yirmi dört aya kadar ön 
izin verilebilir.
Kesin izin raporu düzenlenenlerden uygun görülenlere Bakanlıkça kırk dokuz yıla kadar 
kesin izin verilebilir.
Verilen izin ilgiliye tebliğ edilir. Bir ay içinde taahhüt senedi, bedeller ve teminat alınır. 
Aksi halde verilen izin resen iptal edilir. İptal işlemi ilgiliye tebliğ edilir.
Yapılan izin müracaatları öncelikle evrak üzerinde değerlendirildikten sonra oluşturulan 
komisyon marifetiyle mahallinde incelenerek formatına uygun izin raporu tanzim edilir.
Rapor ekinde; talep dilekçesi, bölge müdürlüğünce onaylı 1/1000 ölçekli vaziyet planı, 
1/25000 ölçekli harita, Orman Mühendisleri Odasınca onaylı varsa orman kadastro haritası ile 
renklendirilmiş meşçere haritası, memleket nirengisine bağlı yersel ölçü yapıldığına dair ölçü ve 
hesap cetvelleri, talep sahasının koordinatları, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının ve ilgili 
kurumların ait olduğu yılı birim fiyatları veya proforma faturalara göre hazırlanmış Makine 
İkmal Şube Müdürlüğünce onaylı metraj ve keşif özetleri, imar gerektiren bina tesislerinde ilgili 
birimlerce onaylı 1/1000 ölçekli uygulama imar planı ile bölge müdürlüğünce ve Orman 
Mühendisleri Odasınca onaylı ağaç röleve planı,
Ayrıca diğer Kanunlar uyarınca alınması gereken görüş, belge ve muvafakat (ÇED, sit, su 
tahsis, üretim lisansı, katı atık bertaraf izinlerinde İl Mahalli Çevre Kurulu Kararı, Çevre 
Yönetimi Genel Müdürlüğünce onaylı uygulama projesi ve vaziyet planı) yer alır.
Orman kadastrosu yapılmayan yerlerde öncelikle bu yerlerin orman sayılan yerlerden 
olup olmadığına karar verilmelidir. 
Mülkiyeti konusunda uyuşmazlık bulunması nedeniyle mahkemeye intikal etmiş yerlerde 
dava sonucuna kadar izin verilmez.
Ancak ilgili birimlerce izne konu projenin yapılmasına ilişkin kamulaştırma maksadıyla 
kamu yararı kararı alınması halinde; mahkeme kararına göre ihtilaflı yerin orman sınırları 
dışında kalması durumunda, talep sahibinden, kamulaştırmadan doğacak bedellerin ödeneceğine 
ve her türlü sorumluluğun yerine getirileceğine dair taahhüt senedi alınarak izin verilebilmekte 
olup mahkeme neticesinde ihtilaflı yerin orman sınırları dışında kalması halinde verilen izin iptal 
edilmektedir. Ancak teminat faizsiz olarak iade edilirken alınan bedeller iade edilmez.

Ön İzin;

Ön izinlerde bir defaya mahsus ön izin bedeli alınır. Süre uzatmalarında bedel alınmaz. Ön 
izinlerde, izin alanının metre karesi ile o yılın yapraklı ormanlar için belirlenen ağaçlandırma 
birim metrekare bedelinin 1/10’u ile çarpımı sonucu bulunacak bedel ön izin bedeli olarak bir 
defaya mahsus alınır, süre uzatmalarında bedel alınmaz. Devlet İdareleri ile kamu kurum ve 
kuruluşlarından ön izin süresi içinde herhangi bir bedel alınmaz.
Ön izin süresi içinde saha teslimi yapılmaz ve hiçbir inşaat faaliyetine müsaade edilmez.
Ön izin devredilemez.
Harp, deprem, sel, yangın, toprak kayması gibi mücbir sebepler ile kendi kusuru dışındaki 
sebepler nedeniyle istenen belgelerin tamamlanamadığının bildirilmesi halinde veya uygun 
görülecek hallerde, ön izin sahibine ek süre verilebilir. Ön izin süresi uzatmalar dahil toplam 36 
ayı geçemez. Ancak nükleer tesisler için 60 aya kadar ön izin süresi uzatılabilir.

Kesin İzin;

Verilen izinler maksadı dışında kullanılamaz.
Kesin izin; taahhüt senedi hükümlerine ve sürelerine bağlı kalmak kaydıyla talep edilmesi 
halinde Bakanlıkça devir edilebilir. Devir alanın, devir eden adına olan ruhsat, lisans, tahsis 
belgesinin devrini alması, taahhüt senedi ve teminat vermesi zorunludur. Aksi halde devir edenin 
orman idaresine karşı sorumlulukları aynen devam eder.
Kesin izin süresi izin sahibinin talebi halinde uzatılabilir. Kesin izin süresi, uzatmalar dahil toplam 49 yılı geçemez. Ancak izin amaç ve şartlarına uygun olarak faaliyet gösteren hak 
sahiplerinin izin süreleri; yer, bina ve tesislerin rayiç değeri üzerinden belirlenecek yıllık bedelle 
doksan dokuz yıla kadar uzatılabilir. Tesislerin orman idaresine devir işlemleri bu süre sonunda 
yapılır.
İzin süresinin dolması, izin sahibinin vazgeçmesi, bu Yönetmelik ve taahhüt senedi 
hükümlerine aykırı davranılması halinde ise kesin izin iptal edilerek sona erer. İptal işlemi 
ilgiliye tebliğ edilir.
İznin herhangi bir şekilde sona ermesi halinde; sahalar orman idaresince teslim alınır.
İzin sahaları takvim yılı içinde en az bir defa heyetçe kontrolü yapılarak tutanak tanzim 
edilir.

İzin başlangıç tarihi, izin olurunda izin başlangıç tarihi belirtilmemiş ise izin olurunun verildiği tarihtir.

Devlet İdareleri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarına adına verilen izinlerde ilgili birim 
amirince onaylı, diğer izin sahiplerinde ise noter onaylı taahhüt senedi alınır.
Bedelli olup da noterden onaylı olmayan taahhüt senetlerinde 488 sayılı Kanun gereğince 
damga vergisi alınır.
İzin sahibi izin veriliş amacına uygun olarak izin sahasını kullanmak ve izin 
başlangıcında alınan taahhüt senedi hükümlerine uymak zorundadır. Her türlü ilave tesis için 
ayrıca izin alınması gerekmektedir.
Bedelli verilen izinlerden her yıl tahsil edilmesi gereken arazi izin bedeli, taahhüt senedi 
hükümlerine göre hesaplanır ve yine taahhüt senedinde belirtilen ödeme tarihe kadar tahsil edilir. 
Zamanında ödenmeyen bedeller için 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkındaki 
Kanunun 51 inci maddesinde yazılı oranda gecikme zammı alınır.
Kesin izinde;
a)Ağaçlandırma Bedeli
b)Arazi İzin Bedeli
c)Orman Köylüleri Kalkındırma Geliri
ç)Ağaçlandırma ve Erozyon Kontrolü Geliri
d)Teminat alınır.4
İlk yıl arazi izin bedeli; ormanlık alana düşen proje maliyet bedelinin binde beşi olup her 
yıl alınır. Ağaçlandırma bedeli; İzin alanı üzerinden Orman Genel Müdürlüğünce belirlenen 
birim fiyatlara göre hesaplanır. Bir defaya mahsus alınır. Orman köylüleri kalkındırma geliri; 
Proje maliyet bedelinin yüzde üçü olup bir defaya mahsus alınır. Ağaçlandırma ve erozyon 
kontrolü geliri; Proje maliyet bedelinin yüzde ikisi olup bir defaya mahsus alınır.
Devlet idarelerine verilecek izinlerden bedel alınmaz. Diğer Kamu kurum ve kuruluşları ile 
özel hukuk tüzel kişilerine verilen izinlerden bedel alınmaktadır. Ancak bedellerde yasal 
düzenlemelerden kaynaklanan muafiyetler veya indirimler uygulanır.
Örneğin; 10.05.2005 tarihli ve 5346 sayılı Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Elektrik 
Enerjisi Üretimi Amaçlı Kullanımına İlişkin Kanuna göre verilecek izinlerde bu Kanunun 8 inci 
maddesinde belirtilen indirimler ve muafiyetler uygulanır.
6831 sayılı Orman Kanununun Ek 9 uncu maddesi gereğince Kamu Kurum ve Kuruluşu 
olan Spor Genel Müdürlüğüne yapılacak spor tesislerine izin verilebilmekte ve verilen bu 
izinlerden ve 9/5/1985 tarihli ve 3202 sayılı Köye Yönelik Hizmetler Hakkında Kanun 
çerçevesinde köye ve bağlı yerleşim birimlerine yönelik yol, su, atık su, gölet, mezarlık ve 
altyapı hizmetlerinin yerine getirilmesi maksadı ile İstanbul ve Kocaeli illerinde Büyükşehir 
Belediyelerine, diğer illerde ise il özel idarelerine verilen izinlerden bedel alınmamaktadır.

Petrol ve Doğalgaz İzinleri;

Ruhsatlı sahalarda, petrol ve doğalgaz arama ve işletilmesi için gerekli yer ve tesislere izin 
verilebilir.
Talep sahibi; izin talep edilen yerin ilini, ilçesini, köyünü, mevkiini ve yüzölçümünü 
belirten yazılarına;
a) Ruhsatını,
b)Ruhsatın ve talep sahasının üzerinde gösterildiği 1/25000 ölçekli harita veya krokisini,
c) Meşcere haritasını,
ç) Orman kadastro haritasını,
d) 1/1000 veya uygun ölçekli vaziyet planını,
e) Koordinat özet çizelgesini,
f) İlgili kanunlar uyarınca alınması gereken ÇED, sit ve benzeri belge, görüş, karar veya 
muvafakatı,
g)Talep edilen sahada yapılacak tesislerin metraj cetveli ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 
ilgili Devlet idareleri veya kamu kurum ve kuruluşlarınca belirlenecek cari yıl birim fiyatlarına 
veya proforma faturalarına göre hazırlanmış keşif özetlerini, 
dört takım halinde ekleyerek izin müracaatında bulunur.
Kesin izin raporu düzenlenenlerden uygun görülenlere Bakanlıkça ruhsat süresi kadar 
kesin izin verilebilir. 

Alınacak bedeller:

Petrol ve doğalgaz arama izinlerinden;
a) Ağaçlandırma bedeli,
b) Arazi izin bedeli, alınır.
Petrol ve doğalgaz tesis ve işletme izinlerinden;
a) Ağaçlandırma bedeli,
b) Arazi izin bedeli,
c) Orman köylüleri kalkındırma geliri,
ç) Ağaçlandırma ve erozyon kontrolü geliri, alınır.5
Arama izinlerinde ve tesisin oturma alanı dışında kalan keşif özeti bulunmayan sahalar için 
arazi izin bedeli, izin süresince arazi iradından yoksun kalma ve izin bitiminden sonra 
yetiştirilecek meşcerenin hasılat düşüklüğünden doğan zararın karşılığı olarak Genel Müdürlükçe 
belirlenen birim bedel ile verilecek iznin bulunduğu arazinin yol ve yerleşim merkezlerine 
yakınlığı, civar arazilerinin rayiç değerleri ve talep alanındaki ormanın vasfı dikkate alınarak 
bölge müdürlüğünce tespit edilecek birim kullanma bedelinin toplamının izin alanı ile çarpımı 
sonucu hesaplanır.

İzinlere Konu Tesislerin Tamamının veya Bir Bölümünün Kiralanması, İşletme Hakkının Devredilmesi, Yap-İşlet-Devret Modeli İle Yaptırılması

Orman Kanununun 17 nci maddesinin üçüncü fıkrasına göre; sağlık, eğitim ve spor tesisi 
yapımı maksadıyla verilen izinlere konu asli tesislerin dışındaki kafeterya, kantin, otopark gibi 
yan ünitelerin kiralanmasının, aynı fıkra kapsamında diğer izinlere konu tesislerin tamamının 
veya bir bölümünün kiralanmasının veya özelleştirme uygulamaları kapsamında işletme hakkının 
devredilmesinin, yap-işlet-devret modeli ile yaptırılmasının izin sahibi tarafından talep edilmesi 
halinde heyetçe konu incelenir. İnceleme raporu düzenlenir. Uygun görülenlere Bakanlıkça izin 
verilir.
İş ve İşlemler Yönetmeliğin (36), (37), (38),(39), (40), (41) ve (42) nci maddelerine göre 
yürütülmektedir.

Turizm İzinleri;

Mevzuatta yapılan değişiklik nedeniyle orman sayılan alanda 8/11/2003 tarihinden 
itibaren turizm amaçlı izin verilememektedir. Ancak bu tarihten önce turistik tesis yapımı 
maksadıyla verilen izin işlemleri yürütülmektedir.
Turizm izinlerinde diğer izinlerden alınan bedellerden ayrı olarak yapılan tesisin 
işletmeye açıldığı yıl ile takip eden birinci yıl muaf olmak üzere, devam eden yıllar için izin 
verilen alan üzerinde kurulan işletmelerin gayri safi yıllık gelirin %2 si oranında Gayrisafi Yıllık 
Gelir Payı alınır.
Ayrıca turizm izinlerinde proje maliyetinin yüzde üçü (%3) oranında teminat alınır. 
Orman köylüleri kalkındırma geliri ise 2634 sayılı Kanunun 15 inci maddesine göre tahsis 
tarihini takip eden 3 üncü yıldan itibaren 5 yıl vade 5 eşit taksitte tahsil edilir.

2634 Sayılı Kanununa Göre Yapılacak Tahsisler

Kültür ve turizm koruma ve gelişim bölgelerinde ve turizm merkezlerinde kalan ve 2634 
sayılı Turizmi Teşvik Kanununun 8 inci maddesinde belirtilen kriterleri taşıyan yerler bu madde 
gereğince Kültür ve Turizm Bakanlığının isteği üzerine en geç 1 ay içinde ilgili Bakanlığa tahsis 

Yolu Olmayan Tarlaya Yol Alma, Tarlaya Nasıl Yol Alınır

Sahip olduğunuz tarlaya yol alabilmek için bazı belgeler ile birlikte başvurularınızı yapmanız gerekiyor ve dilerseniz bu sürece detaylı bir şekilde göz atalım ve bilgi sahibi olmanıza yardımcı olalım. Yola cephesi bulunan komşu alanlardan yola cephe alabilmek mümkün ancak bunun için karşı tarafın da izni olması gerekiyor. İzin konusunda sıkıntı yaşayacağınızı zannetmiyorum çünkü bu karşı tarafın da işine gelecek ve legal bir şekilde yapılacaktır. Komşu parsellerin malikleri aralarında belli bir anlaşmaya vardıktan sonra mahkeme kararı ile birlikte geçit hakkı sunuluyor. Mahkeme kısa sürede sonuçlanıyor ve daha sonra da resmi işlemler başlatılıyor. Alınan geçit hakkının her resmi işlemde olduğu gibi tapuya tescil ettirilmesi gerekiliyor ve bunun için de mahkeme gerekli kararı verdikten sonra bir dilekçe ile ilgili kuruma başvurunuzu yapmanız gerekiyor.

İmar durumu alınabilmesi için kadastral yola cephenin bulunması şarttır, bu detayı da aktarmakta fayda var diye düşünüyorum. Yola cephesi olmayan tarla, eğer ki imar planı kapsamaında bir değerlendirmeye alınmışsa ve bu kapsamda yer alıyorsa imar planlarında belli bir inceleme yapılarak karar buna bağlı olarak veriliyor. İmar planı olan tarla hakkında neler yapılabilir ya da ne yapılması gerekiyor gibi konular tartışılarak sonuca ulaşılıyor. Karşı cephe malik ile anlaşmaya varmanızı tavsiye ediyoruz çünkü bu sayede işlemler daha kolay bir şekilde yapılacak ve yol alabilmeniz de daha sorunsuz hale gelecektir.
Tarladan geçecek yol hem arsanın değerini arttıracak, hem de kullanıcı için çok daha avantajlı bir durumu da beraberinde getirecektir. Başvuru yapmak ya da yapmamak sizlere kalmış bir durum ancak değer bakımından sahip olduğunuz toprağı bir adım öne taşımak istiyorsanız sizler de harekete geçebilirsiniz.

YTK HİZMETLERİ

Yetkilendirilmiş Tüzel Kişilik (YTK); Maden İşleri Genel Müdürlüğü (MİGEM) tarafından yetkilendirilerek, Maden Kanunu kapsamında MİGEM'e verilmesi gereken rapor, proje ve her türlü teknik belgeyi hazırlamaya yetkili kılınmış, ilgili yönetmelik kapsamında faaliyetlerini yürütecek tüzel bir kurumdur. Bireysel anlamda hizmet veren maden müşavirlerinin ve 2016 öncesinde hizmet veren teknik nezaretçi hizmetlerinin birlikte kurumsal bir kimlik ile verilmesi hedeflenmiştir.


 YTK HİZMETLERİ

- Proje takibinin belirli periyotlarda yapılması ve raporlanması,

- Maden arama projelerinin hazırlanması,

- Arama ruhsatı taleplerinde ön inceleme raporunun hazırlanması,

- Ön arama, genel arama ve detay arama faaliyet raporu hazırlanması,

- İşletme izni alınması ve sürecinin takibi,

- Ruhsat haritasının hazırlanması,

- Hammadde üretim izin belgesi ve projesinin alınması hizmetleri,

- Bilgi dökümü istenmesi ve haritalandırılması,

- İşletme projesi ve temdit projesinin hazırlanması,

İşletme projesi ekinde bulunan haritaların çizimi,

- İşletme izin ve ek izin dosyalarının hazırlanması,

- Ruhsat birleştirme / küçültme projelerinin hazırlanması,

- Terk raporu hazırlanması ve neticelendirilmesi,

- Hali hazır, termin planı, imalat ve maden jeolojik haritalarının çizimi,

- Rezerv tespiti ve arazi etütlerinin yapılması,

- Kapasite raporlarının hazırlanması,

- Madencilik ile ilgili rapor, proje ve her türlü teknik hizmetin verilmesi.

MADEN MÜŞAVİRLİĞİ HİZMETLERİ

ruhsat sahiplerinin ihtiyaç duyacakları her türlü rapor, proje ve teknik belge taleplerini eksiksiz yerine getirmek, firmaların ilgili kurumlar ile iş ve işlemlerinin takibinde ihtiyaç duyacağı maden müşavirliği ve her türlü danışmanlık hizmetlerinde ruhsat sahiplerinin daima yanında olmak ve sektördeki tüm paydaşlarımız ile yol arkadaşlığı yapmak önceliğimizdir.


    MADEN DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ

- Maden ruhsatlarının müracaatları ve ruhsat alınması, takiplerin yapılması,

- Boş alan sorgulaması yapabilmek için bilgi dökümü işlemleri,

- Patlayıcı madde kapasite raporunun hazırlanması ve takibi,

- Maden ruhsatlarının devir işlemlerinin takibi,

- İhalelik ruhsatların takibi,

- Sevk fişi talep dosyasının hazırlanması ve sevk şinin alınması,

- 29. Madde için imalat haritası, faaliyet bilgi formu hazırlanması,

- Satış bilgi formu hazırlanması,

- Mera vasfı değişikliği talebi dosyasının hazırlanması,

- Orman dosyalarının hazırlanması ve izin alım hizmetleri,

- MİGEM'de dosya incelemeleri ve dosya takibi.

MADEN HARİTALARI

Madenlerimiz madencilik alanında ilk sistemli ve geniş ölçülü araştırma 1935 yılında Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü (MTA) nin kurulması ile başlamıştır. MTA ülkenin her yerinde etüt yapmıştır. Bu çalışmalar sırasında birçok yeni maden yatakları bulunmuş, bilinen maden yataklarına yeni rezervler ilave edilerek ülkenin maden potansiyeli belirlenmiş ve haritalanmıştır.